י׳ בניסן תשפ״ד – 18/04/2024
Getting your Trinity Audio player ready...

מצווה גדולה להיות בשמחה !

רב מתנה אמר מהכא, תחת אשר עבדת את ה' אלקיך בשמחה ובטוב לבב, איזו היא עבודה שבשמחה ובטוב לבב הוי אומר זה שירה, ואימא דברי תורה דכתיב פקודי ה' ישרים משמחי לב… (ערכין יא א)

מי לא רוצה להיות שמח ? הרי שמחת חיים זו משאת ליבו של כל אחד. והמפתיע מכל זה שלהיות יהודי – ש מ ח זוהי השלמות האמיתית וזה מה שבאמת רוצה השם בשבילנו. אבל איך אפשר להיות שמח/ה אם אני לא שמח/ה? והרי נאמר כבר בתורה "נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא" וחכמנו הקדושים מלמדים אותנו שזו לא באמת אשמתנו שאנחנו לא שמחים! זה הגוף שעשוי מעפר שמושך אותנו לכבדות ולעצבות, ההסתר פנים, האכזבות, הקשיים הגדולים שנמצאים אצל כל אחד ואחד, העבר שרודף אחרינו, הפחד, הבדידות, הכשלונות הכל נערם ומוחק מהאופק כל שבב של אור או תקווה. אבל כל זה נכון אם את/ה לבד בעולם, אם את/ה צריכים להתמודד עם הכל לבד, אם עלינו מוטלת המשימה הבלתי אפשרית לתקן הכל ולהחזיר למקומו – אז זהו שהתשובה להכל היא לא. אנחנו לא לבד יש לנו אבא רחום וחנון אדון השמין וארץ שהכל בידיו שיכול לשנות הכל לטובה וגם את החושך הגדול ביותר להפוך לאור גדול – אבל אנחנו צריכים לעשות את הצעד הראשון. וזו עבודה שאנחנו חייבים לעשות אותה, למעננו, בשביל להרים את החיים שלנו לאור באור החיים להחזיר לנו את חדוות החיים, אתהאנרגיותהטובות" אִם אַתָּה מַאֲמִין, שֶׁיְּכוֹלִין לְקַלְקֵל, תַּאֲמִין שֶׁיְּכוֹלִין לְתַקֵּן"(ליקוטי מוהר"ן ח"ב – תורה קיב)ואם נאמין בהשם יתברך"הֵ֛ן לֹא־קָצְרָ֥ה יַד־ה' מֵהוֹשִׁ֑יעַ" אז השם יתברך יאמין בנו ויראנו נפלאותיו ואהבתו.

אומר רבי משה חיים לוצאטו הקדוש- הב' הוא השמחה, והוא עיקר גדול בעבודה, והוא מה שדוד מזהיר ואומר (תהלים ק') עבדו את ה' בשמחה בואו לפניו ברננה… ואמרו רז"ל אין השכינה שורה אלא מתוך שמחה של מצוה. ועל הפסוק שזכרנו למעלה עבדו את ה' בשמחה אמרו במדרש, א"ר כשתהיה עומד להתפלל יהא לבך שמח עליך שאתה מתפלל לאלקים שאין כיוצא בו, כי זאת היא השמחה האמתית שיהיה לבו של אדם עלז על שהוא זוכה לעבוד לפני אדון יתברך שאין כמוהו ולעסוק בתורתו ובמצותיו שהם השלימות האמיתי והיקר הנצחי, ואמר שלמה במשל החכמה (שה"ש א') "משכני אחריך נרוצה הביאני המלך חדריו נגילה ונשמחה בך", כי כל מה שזוכה האדם ליכנס יותר לפנים בחדרי ידיעת גדולתו יתברך יותר תגדל בו השמחה ויהיה לבו שש בקרבו. ואומר (תהלים קמ"ט) "ישמח ישראל בעושיו בני ציון יגילו במלכם", ודוד שכבר הגיע אל המעלה הזאת שיעור גדול אמר (שם ק"ד) "יערב עליו שיחי אנכי אשמח בה'"…. והיינו כי כל כך היתה מתגברת בקרבו השמחה שכבר השפתים היו מתנענעות מאליהם ומרננות בהיותו עוסק בתהלותיו ית', וכל זה מגודל התלהטות נפשו שהיתה מתלהטת בשמחתה לפניו… (מסילת ישרים פרק יט)

מצווה גדולה להיות בשמחה !

רב מתנה אמר מהכא, תחת אשר עבדת את ה’ אלקיך בשמחה ובטוב לבב, איזו היא עבודה שבשמחה ובטוב לבב הוי אומר זה שירה, ואימא דברי תורה דכתיב פקודי ה’ ישרים משמחי לב… (ערכין יא א) מי לא רוצה להיות שמח ? הרי שמחת חיים זו משאת ליבו של כל אחד. והמפתיע מכל זה שלהיות יהודי – ש מ ח זוהי השלמות האמיתית וזה מה שבאמת רוצה השם בשבילנו. אבל איך אפשר להיות שמח/ה אם אני לא שמח/ה? והרי נאמר כבר בתורה “נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא” וחכמנו הקדושים מלמדים אותנו שזו לא באמת אשמתנו שאנחנו לא שמחים! זה הגוף שעשוי מעפר שמושך אותנו לכבדות ולעצבות, ההסתר פנים, האכזבות, הקשיים הגדולים שנמצאים אצל כל אחד ואחד, העבר שרודף אחרינו, הפחד, הבדידות, הכשלונות הכל נערם ומוחק מהאופק כל שבב של אור או תקווה. אבל כל זה נכון אם את/ה לבד בעולם, אם את/ה צריכים להתמודד עם הכל לבד, אם עלינו מוטלת המשימה הבלתי אפשרית לתקן הכל ולהחזיר למקומו – אז זהו שהתשובה להכל היא לא. אנחנו לא לבד יש לנו אבא רחום וחנון אדון השמים והארץ שיכול לשנות הכל לטובה וגם את החושך הגדול ביותר להפוך לאור גדול – אבל אנחנו צריכים לעשות את הצעד הראשון. וזו עבודה שאנחנו חייבים לעשות אותה, למעננו, בשביל להרים את החיים שלנו לאור באור החיים להחזיר לנו את חדוות החיים, את האנרגיות הטובות ” אִם אַתָּה מַאֲמִין, שֶׁיְּכוֹלִין לְקַלְקֵל, תַּאֲמִין שֶׁיְּכוֹלִין לְתַקֵּן” (ליקוטי מוהר”ן ח”ב – תורה קיב) ואם נאמין בהשם יתברך “הֵ֛ן לֹא־קָצְרָ֥ה יַד־ה’ מֵהוֹשִׁ֑יעַ” אז השם יתברך יאמין בנו ויראנו נפלאותיו ואהבתו.

מאמרים נוספים

נושאים שונים

תפילות

היי צדיק/ה ! 

זיכוי הרבים כבר עשית היום?

שתפ/י אותנו עם החברים

כל הזכויות שלך 😉

קדושים תהיו - לתקן עולם במלכות שדי