י״ט באדר ב׳ תשפ״ד – 28/03/2024
גדולה תורה שהיא נותנת חיים לעושיה בעולם הזה ובעולם הבא, שנאמר (משלי ד כב): "כי חיים הם למוצאיהם ולכל בשרו מרפא", ואומר (משלי ג ח): "רפאות תהי לשרך ושקוי לעצמותיך".

"ואין טוב אלא תורה, שאם היו בני אדם מרגישין במתיקות ועריבות טוב התורה היו משתגעים ומתלהטים אחריה ולא יחשב בעיניהם מלא עולם כסף וזהב למאומה כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם"

רבי חיים בן עטר האור החיים הקדוש (דברים כ"ו)

 

התורה הקדושה

השעשועים של המלך הקדוש 

"אם לא בריתי יומים ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי"  

השמחה ביהדות היא מצווה בפני עצמה

עבדו את השם בשמחה! 

"וכל העושה המצוות בשמחה יש לו שכר אלף ידות ויותר ממי שהמצוות עליו למשא" אורחות צדיקים שער השמחה

הלמוד בתורה: ואמנם אמצעי אחד נתן לנו האל ית׳‎, שמדריגתו למעלה מכל שאר האמצעיים המקרבים האדם אליו והוא תלמוד התורה והוא בב׳‎ בחינות. הא׳‎ בבחינת ההגיון והלימוד והב׳‎ בבחינת ההשכל כי הנה רצה בחסדו ית׳‎ וחיבר לנו חיבור דברים כמו שגזרה חכמתו ומסרם לנו והיינו כלל ס׳‎ התורה ואחריו ספרי הנביאים שבסגולת הדברים ההם יהיה שמי שיהגה בהם בקדושה ובטהרה על הכונה הנכונה שהיא עשיית חפצו ית׳‎ יתעצם בו על ידם מעלה עליונה ושלימות גדול עד מאד. וכן מי שישתדל בהבנתם ובידיעת מה שמסר לנו מפירושיהם יקנה כפי השתדלותו שלימות על שלימות כ״ש אם יגיע אל השכלת סתריהם ורזיהם שכל ענין מהם שישכיל יוקבע ויתעצם בנשמתו מדריגה מן המדריגות היותר רמות שבמעלה והשלימות האמיתי ובכל אלה הענינים לא די מה שקונה האדם בעצמו מעלה ושלימות אלא שמציאות הבריאה כלה בכללה ובפרטה מתעלה ומשתלם ובפרט ע״י התורה:

הרמח"ל הקדוש דרך ה' חלק א'

נקודות חשובות ללימוד התורה הקדושה

 

כל התורה ניתנה למשה מסיני

אָמַר רַבִּי לֵוִי בַּר חָמָא, אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן לָקִישׁ, מַאי דִּכְתִיב ״וְאֶתְּנָה לְךָ אֶת לֻחֹת הָאֶבֶן וְהַתּוֹרָה וְהַמִּצְוָה אֲשֶׁר כָּתַבְתִּי לְהוֹרֹתָם״. ״לֻחֹת״ – אֵלּוּ עֲשֶׂרֶת הַדִּבְּרוֹת, ״תּוֹרָה״ – זֶה מִקְרָא, ״וְהַמִּצְוָה״ – זוֹ מִשְׁנָה, ״אֲשֶׁר כָּתַבְתִּי״ – אֵלּוּ נְבִיאִים וּכְתוּבִים, ״לְהוֹרוֹתָם״ – זֶה תַּלְמוּד, מְלַמֵּד שֶׁכּוּלָּם נִתְּנוּ לְמֹשֶׁה מִסִּינַי. גמרא ברכות דף ה עמוד א

 

איזה חלקים בתורה הקדושה צריך ללמוד ? 

"והוא הדרה והוא זיוה של התורה שממלא כירסו בתחילה מקרא, משנה, גמרא בבלי, גמרא ירושלמי, תוספתא, מכילתא, ספרא, וספרי וכל הברייתות, ואחר כך עוסק בשימוש תלמדי חכמים להסביר קראי בפלפול החברים" הגאון מוילנא

רמב"ם הלכות תלמוד תורה

כָּל אִישׁ מִיִּשְׂרָאֵל חַיָּב בְּתַלְמוּד תּוֹרָה בֵּין עָנִי בֵּין עָשִׁיר בֵּין שָׁלֵם בְּגוּפוֹ בֵּין בַּעַל יִסּוּרִין בֵּין בָּחוּר בֵּין שֶׁהָיָה זָקֵן גָּדוֹל שֶׁתָּשַׁשׁ כֹּחוֹ אֲפִלּוּ הָיָה עָנִי הַמִּתְפַּרְנֵס מִן הַצְּדָקָה וּמְחַזֵּר עַל הַפְּתָחִים וַאֲפִלּוּ בַּעַל אִשָּׁה וּבָנִים חַיָּב לִקְבֹּעַ לוֹ זְמַן לְתַלְמוּד תּוֹרָה בַּיּוֹם וּבַלַּיְלָה שֶׁנֶּאֱמַר (יהושע א ח) "וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה": גְּדוֹלֵי חַכְמֵי יִשְׂרָאֵל הָיוּ מֵהֶן חוֹטְבֵי עֵצִים וּמֵהֶן שׁוֹאֲבֵי מַיִם וּמֵהֶן סוּמִים וְאַף עַל פִּי כֵן הָיוּ עוֹסְקִין בְּתַלְמוּד תּוֹרָה בַּיּוֹם וּבַלַּיְלָה וְהֵם מִכְּלַל מַעְתִּיקֵי הַשְּׁמוּעָה אִישׁ מִפִּי אִישׁ מִפִּי משֶׁה רַבֵּנוּ:עַד אֵימָתַי חַיָּב לִלְמֹד תּוֹרָה עַד יוֹם מוֹתוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (דברים ד ט) "וּפֶן יָסוּרוּ מִלְּבָבְךָ כּל יְמֵי חַיֶּיךָ". וְכָל זְמַן שֶׁלֹּא יַעֲסֹק בְּלִמּוּד הוּא שׁוֹכֵחַ:וְחַיָּב לְשַׁלֵּשׁ אֶת זְמַן לְמִידָתוֹ. שְׁלִישׁ בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב. וּשְׁלִישׁ בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה. וּשְׁלִישׁ יָבִין וְיַשְׂכִּיל אַחֲרִית דָּבָר מֵרֵאשִׁיתוֹ וְיוֹצִיא דָּבָר מִדָּבָר וִידַמֶּה דָּבָר לְדָבָר וְיָבִין בַּמִּדּוֹת שֶׁהַתּוֹרָה נִדְרֶשֶׁת בָּהֶן עַד שֶׁיֵּדַע הֵיאַךְ הוּא עִקַּר הַמִּדּוֹת וְהֵיאַךְ יוֹצִיא הָאָסוּר וְהַמֻּתָּר וְכַיּוֹצֵא בָּהֶן מִדְּבָרִים שֶׁלָּמַד מִפִּי הַשְּׁמוּעָה. וְעִנְיָן זֶה הוּא הַנִּקְרָא גְּמָרָא:

כֵּיצַד. הָיָה בַּעַל אֻמָּנוּת וְהָיָה עוֹסֵק בִּמְלַאכְתּוֹ שָׁלֹשׁ שָׁעוֹת בַּיּוֹם וּבַתּוֹרָה תֵּשַׁע. אוֹתָן הַתֵּשַׁע קוֹרֵא בְּשָׁלֹשׁ מֵהֶן בַּתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וּבְשָׁלֹשׁ בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה וּבְשָׁלֹשׁ אֲחֵרוֹת מִתְבּוֹנֵן בְּדַעְתּוֹ לְהָבִין דָּבָר מִדָּבָר. וְדִבְרֵי קַבָּלָה בִּכְלַל תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב הֵן וּפֵרוּשָׁן בִּכְלַל תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה. וְהָעִנְיָנִים הַנִּקְרָאִים פַּרְדֵּס בִּכְלַל הַגְּמָרָא הֵן. בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים בִּתְחִלַּת תַּלְמוּדוֹ שֶׁל אָדָם אֲבָל כְּשֶׁיַּגְדִּיל בְּחָכְמָה וְלֹא יְהֵא צָרִיךְ לֹא לִלְמֹד תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וְלֹא לַעֲסֹק תָּמִיד בַּתּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה יִקְרָא בְּעִתִּים מְזֻמָּנִים תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וְדִבְרֵי הַשְּׁמוּעָה כְּדֵי שֶׁלֹּא יִשְׁכַּח דָּבָר מִדִּבְרֵי דִּינֵי תּוֹרָה וְיִפְנֶה כָּל יָמָיו לַגְּמָרָא בִּלְבַד לְפִי רֹחַב שֶׁיֵּשׁ בְּלִבּוֹ וְיִשּׁוּב דַּעְתּוֹ:

 

רַבִּי מֵאִיר אוֹמֵר כָּל הָעוֹסֵק בַּתּוֹרָה לִשְׁמָהּ, זוֹכֶה לִדְבָרִים הַרְבֵּה. וְלֹא עוֹד אֶלָּא שֶׁכָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ כְדַי הוּא לוֹ. נִקְרָא רֵעַ, אָהוּב, אוֹהֵב אֶת הַמָּקוֹם, אוֹהֵב אֶת הַבְּרִיּוֹת, מְשַׂמֵּחַ אֶת הַמָּקוֹם, מְשַׂמֵּחַ אֶת הַבְּרִיּוֹת. וּמַלְבַּשְׁתּוֹ עֲנָוָה וְיִרְאָה, וּמַכְשַׁרְתּוֹ לִהְיוֹת צַדִּיק וְחָסִיד וְיָשָׁר וְנֶאֱמָן, וּמְרַחַקְתּוֹ מִן הַחֵטְא, וּמְקָרַבְתּוֹ לִידֵי זְכוּת, וְנֶהֱנִין מִמֶּנּוּ עֵצָה וְתוּשִׁיָּה בִּינָה וּגְבוּרָה, שֶׁנֶּאֱמַר (משלי ח) לִי עֵצָה וְתוּשִׁיָּה אֲנִי בִינָה לִי גְבוּרָה. וְנוֹתֶנֶת לוֹ מַלְכוּת וּמֶמְשָׁלָה וְחִקּוּר דִּין, וּמְגַלִּין לוֹ רָזֵי תוֹרָה, וְנַעֲשֶׂה כְמַעְיָן הַמִּתְגַּבֵּר וּכְנָהָר שֶׁאֵינוֹ פוֹסֵק, וֶהֱוֵי צָנוּעַ וְאֶרֶךְ רוּחַ, וּמוֹחֵל עַל עֶלְבּוֹנוֹ, וּמְגַדַּלְתּוֹ וּמְרוֹמַמְתּוֹ עַל כָּל הַמַּעֲשִׂים: משניות אבות פרק ו' 

מעלות שומר הברית קודש מס' טהרת הקודש

מי שזוכה לשמור הברית קודש, הקדוש ברוך הוא מתפאר בו בכל יום, כי אין שום עבודה ושום מצווה ושום תורה ושום דבר בעולם כמו השבח שהקב"ה משתבח במי ששומר בריתו:‬

השומר בריתו האו תכלית הבריאה והעולם קיים עליו:

אין כל אומה ולשון יכולין לשלוט בישראל בזכות אלו ששומרים את הברית:

נחשב לו כאילו קיים את כל התורה כולה:

יזכה לראות את הקב"ה לעתיד לבוא שזהו העונג שאין כמוהו:

זוכה שתשרה בקרבו החלק שנקרא נשמה:

זוכה שהשכינה הקדושה לא תפרוש ממנו:

נקרא גיבור:

זוכה להידבק בה':

הקב"ה ירפא אותו מכל תחלואיו ומכאוביו:

ממשיך כל מיני השפעות טובות עליו ועל בני משפחתו:

נקרא תמים (שלם) נקרא צדיק, נקרא אדם שלם, נקרא קדוש:

הקב"ה שומרו ואין שום דבר יכול להזיקו:

ממשיך השפעה לשכינה הקדושה:

זוכה להרגיש קדושת שבת קודש הנעימה והטובה שמרפאת את הנפש:

יש לו רשות להיכנס לשער הצדיקים

זוכה להגיע למדרגות גדולות ונקרא מבני היכל המלך

גורם להמתקת הדינים

הקב"ה פותח לו מעיינות חכמה, ונקרא איש צדיק תמים

ניצול מהדין העליון והדין התחתון

דעתו נפתחת ומחשבותיו מזדככות

זוכה לקדש את עצמו במותר לו, זוכה לאמונה שלמה, זוכה לשמוח בהשם יתברך

מושגח בהשגחה פרטית יותר מכל והעולם

נקרא מעשה ידיו של הקב"ה ושהוא תכלית הבריאה

זוכה לכל המידות הטובות

מומלץ להעמיק בספר טהרת הקודש לרבי אהרון ראטה הקדוש זכותו תגין עלינו, שמאריך עוד הרבה בגודל המעלת הצדיק שזוכה לשמור על הברית קודש ולשמור על העיניים ממראות אסורות ולשמור על טהרת המחשבה כמה מעלתו גבוהה והשם יתבר אומר לכל פמליה של מעלה ראו בני זה הגר במקום שהמלחמה שם קשה והוא גיבור חיל אמיתי

גְּדוֹלָה תוֹרָה יוֹתֵר מִן הַכְּהֻנָּה וּמִן הַמַּלְכוּת, שֶׁהַמַּלְכוּת נִקְנֵית בִּשְׁלֹשִׁים מַעֲלוֹת, וְהַכְּהֻנָּה בְּעֶשְׂרִים וְאַרְבַּע, וְהַתּוֹרָה נִקְנֵית בְּאַרְבָּעִים וּשְׁמֹנָה דְבָרִים. וְאֵלוּ הֵן: בְּתַלְמוּד, בִּשְׁמִיעַת הָאֹזֶן, בַּעֲרִיכַת שְׂפָתַיִם, בְּבִינַת הַלֵּב, בְּשִׂכְלוּת הַלֵּב, בְּאֵימָה, בְּיִרְאָה, בַּעֲנָוָה, בְּשִׂמְחָה, בְּטָהֳרָה, בְּשִׁמּוּשׁ חֲכָמִים, בְּדִקְדּוּק חֲבֵרִים, וּבְפִלְפּוּל הַתַּלְמִידִים, בְּיִשּׁוּב, בַּמִּקְרָא, בַּמִּשְׁנָה, בְּמִעוּט סְחוֹרָה, בְּמִעוּט דֶּרֶךְ אֶרֶץ, בְּמִעוּט תַּעֲנוּג, בְּמִעוּט שֵׁינָה, בְּמִעוּט שִׂיחָה, בְּמִעוּט שְׂחוֹק, בְּאֶרֶךְ אַפַּיִם, בְּלֵב טוֹב, בֶּאֱמוּנַת חֲכָמִים, וּבְקַבָּלַת הַיִּסּוּרִין, הַמַּכִּיר אֶת מְקוֹמוֹ, וְהַשָּׂמֵחַ בְּחֶלְקוֹ, וְהָעוֹשֶׂה סְיָג לִדְבָרָיו, וְאֵינוֹ מַחֲזִיק טוֹבָה לְעַצְמוֹ, אָהוּב, אוֹהֵב אֶת הַמָּקוֹם, אוֹהֵב אֶת הַבְּרִיּוֹת, אוֹהֵב אֶת הַצְּדָקוֹת, אוֹהֵב אֶת הַמֵּישָׁרִים, אוֹהֵב אֶת הַתּוֹכָחוֹת, מִתְרַחֵק מִן הַכָּבוֹד, וְלֹא מֵגִיס לִבּוֹ בְתַלְמוּדוֹ, וְאֵינוֹ שָׂמֵחַ בְּהוֹרָאָה, נוֹשֵׂא בְעֹל עִם חֲבֵרוֹ, מַכְרִיעוֹ לְכַף זְכוּת, מַעֲמִידוֹ עַל הָאֱמֶת, וּמַעֲמִידוֹ עַל הַשָּׁלוֹם, מִתְיַשֵּׁב לִבּוֹ בְתַלְמוּדוֹ, שׁוֹאֵל וּמֵשִׁיב, שׁוֹמֵעַ וּמוֹסִיף, הַלּוֹמֵד עַל מְנָת לְלַמֵּד וְהַלּוֹמֵד עַל מְנָת לַעֲשׂוֹת, הַמַּחְכִּים אֶת רַבּוֹ, וְהַמְכַוֵּן אֶת שְׁמוּעָתוֹ, וְהָאוֹמֵר דָּבָר בְּשֵׁם אוֹמְרוֹ,

3. ספרי מוסר מומלצים – מראש ישיבת פונביז'

Getting your Trinity Audio player ready… ספרי מוסר מומלצים – מראש ישיבת פונביז' משיחות רבינו מרן ראש הישיבה הגה”ר רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין שליט”א ראש ישיבת פונביז’ נשיא

Read More »

1. התפילה – דרכי חיזוק מהגר"ג אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז'

Getting your Trinity Audio player ready… קדושים תהיו משיחות רבינו מרן ראש הישיבה הגה"ר רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין שליט"א ראש ישיבת פונביז', נשיא מועצת גדולי התורה התפילה עבודה

Read More »

חידושים מהרה"ג החיד"א הקדוש זצוק"ל

מוב"א: קודם כל לימוד וכל מצוה ובפרט כשנותן צדקה טוב להרהר תשובה ואח״כ יאמר נא ישראל לשם יחוד קבה״ו בדחילו ורחימו ורחימו ודחילו ליחדא שם י״ה בו״ה ביחודא שלים בשם כל ישראל ויהי נעם וכו׳‬

יכוין במחשבתו שמקיים מצוותו ית׳‬ לעשות רצונו ושיש סודות הרבה בתורה ובמצוות ומכוין לתקן שרשי התורה והמצוה:

יקבע עתים לתורה ביום ובלילה חוק יתן ולא יעבור וגם בכל עת שהוא פנוי אף שכבר השלים חקו לא ימוש ספר התורה מפיו:

ישתדל להעביר על מידותיו כי זה כל האדם וישים אל לבו כי הרבה לחטוא וכמה פעמים לאלפים עשה נגד רצונו יתברך והכל עליו לתקן.

בקש שלום ורדפהו וזו מדת אהרן הכהן, אוהב שלום ורודף שלום, והיא סמא דחיי ואם כך אמרו לבקש שלום עם אחרים, הדברים קל וחומר לבקש שלום עם אנשי ביתו וקרוביו. ודע שבמקום שיש מחלקת השכינה מסתלקת ח״ו כי היא אימ״א שלו״ם ובית שיש בו מחלקת היא משכן סט״א ח״ו:

וביותר יהיה לו שלום עם אשתו ויזהר לכבדה ויכוין בכל פרט לכבוד השכינה והדברים עתיקים:

יזהר מהכעס קטן וגדול שמחליף נפשו הקדושה בנפש סט״א.

יזהר לתת צדקה בכל יום לפחות פרוטה.

מאד יזהר בצדקה כי היא העולה במקום קרבן בזמן הזה ומכפרת גם על המזיד ומצלת מן המות ומתברך בכמה ברכות כמבואר בכתובים וברז״ל:

לימוד ס׳‬ הזהר מרומם על כל לימוד בשגם לא ידע מאי קאמר ואף שיטעה בקריאתו והוא תקון גדול לנשמה.

דין ראשון של ספר הקדוש שולחן ערוך הוא יתגבר כארי לעמוד בבוקר לעבודת בוראו.

יום הששי בבקר יזהר לקרות פרשת השבוע שנים מקרא ואחד תרגום ואם אפשר בטלית ותפילין יקראנה:

ליקוטי עצות ממוהר"ן מברסלב זצוק"ל



הַכְּלָל הוּא, שֶׁכָּל מַה שֶּׁאָנוּ עוֹשִׂין, הֵן תְּפִלָּה, הֵן לִמּוּד תּוֹרָה וַעֲשִׂיַּת מִצְווֹת, הַכֹּל הוּא כְּדֵי שֶׁיִּתְגַּלֶּה אֱמוּנָתוֹ וּמַלְכוּתוֹ יִתְבָּרַךְ:

עִקַּר שְׁלֵמוּת הָאֱמוּנָה הוּא, שֶׁיִּתְחַזֵּק בֶּאֱמוּנָה חֲזָקָה כָּל כָּךְ עַד שֶׁתִּהְיֶה בְרוּרָה וְזַכָּה מְאֹד, עַד שֶׁיִּהְיֶה דּוֹמֶה בְּעֵינָיו כְּאִלּוּ רוֹאֶה בְּעֵינָיו מַמָּשׁ הַדָּבָר.

אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל הִיא כְּלָלִיּוּת הַקְּדֻשָּׁה שֶׁבְּכָל הַקְּדֻשּׁוֹת.

עִקַּר מְרִירַת טִרְדַּת הַפַּרְנָסָה וִיגִיעָתוֹ הוּא עַל־יְדֵי פְּגַם הַבְּרִית. הַפּוֹגֵם בַּבְּרִית, עֲנִיּוּת רוֹדֵף אַחֲרָיו, וּמַמְשִׁיךְ עַל עַצְמוֹ עֹל הַפַּרְנָסָה בִּיגִיעָה וּבִמְרִירוּת גָּדוֹל, בִּבְחִינַת ל"ט מַלְקוֹת רַחֲמָנָא לִצְלָן:

לְדַבֵּר עִם חֲבֵרוֹ בְּמוּסָר וְיִרְאַת שָׁמַיִם וּלְעוֹרְרוֹ לִתְשׁוּבָה, הוּא תִּקּוּן קֶרִי:

כָּל הַיִּסּוּרִים שֶׁיֵּשׁ לָאָדָם בַּדְּרָכִים, כֻּלָּם בִּשְׁבִיל פְּגַם הַבְּרִית. וְעַל־יְדֵי שְׁמִירַת הַבְּרִית לֹא יִהְיֶה לוֹ צַעַר בַּדֶּרֶךְ:

עַל־יְדֵי בִּטָּחוֹן לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, שֶׁמִּסְתַּכֵּל וְצוֹפֶה לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְבַד וּבוֹטֵחַ בּוֹ, עַל־יְדֵי זֶה עוֹשֶׂה כְּלִי לְהַשֶּׁפַע, וְזוֹכֶה שֶׁתָּבוֹא לוֹ הַשֶּׁפַע וְהַפַּרְנָסָה בְּעֵת וּזְמַן שֶׁצָּרִיךְ:

מעלת השמחה

זהר תצוה "כעין זה עבדו את ה' בשמחה, כי שמחת האדם מושכת עליו שמחה אחרת עליונה"

אמר התנא הקדוש רבי יהושע בן לוי: כל השמח ביסורין שבאין עליו מביא ישועה לעולם, שנאמר בהם עולם ונושע. (תענית ח א)

מדרש תנחומא: אמר הקב"ה אתם משמרים את המצות ותשמחו בהן, אני מוסיף לכם שמחה, שנאמר (ישעיה כ"ט) ויספו ענוים בה' שמחה וגו'. (תזריע ה)



תנא דבי אליהו : ובזמן שישראל עוסקין בתורה ועושה צדקה ומשפט הקב"ה שמח בהן ומגיד להן ששמחתן יהא עד סוף כל הדורות! מדרש הגדול : ...ומצוה להרבות בשמחה זו, שהשמחה ששמח אדם בעשית המצוה עבודה גדולה היא

אורחות צדיקים : מי שיש לו שמחה תדיר, יאורו פניו וזיוו מבהיק וגופו בריא ואין זקנה ממהרת לבוא עליו

אין השכינה שורה אלא מתוך שמחה

רמח"ל הקדוש: הב' הוא השמחה, והוא עיקר גדול בעבודה, והוא מה שדוד מזהיר ואומר (תהלים ק') עבדו את ה' בשמחה בואו לפניו ברננה...

מוהר"ן: גם דע שכדי להכניע הקליפה המסבבת שבכל מדריגה כנ"ל, על זה צריך שיעורר שמחה של מצוה על עצמו, היינו שישמח על ידי שיזכור שזכה להתקרב להשי"ת, וזכה להתקרב לצדיקים המקרבין אותו להשי"ת, ועל ידי השמחה זו הוא משבר הקליפה ונכנס למדריגה ב'. (כה ה)

מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד, ולהתגבר להרחיק העצבות והמרה שחורה בכל כחו, וכל החולאת הבאין על האדם כולם באין רק מקילקול השמחה,

תורה אור

עם ישראל הוא מהעמים העתיקים בעולם, עם היסטוריה מפוארת, ייחודית ועתיד מבטיח בעזרת השם ית'. הקב"ה הבטיח בתורה הקדושה שהתורה "לא תישכח מפי זרעו" ואנחנו עדים ושותפים מלאים לנבואה הנפלאה שכנגד כל הסיכויים מתממשת לנגד עיננו. כולנו רוצים להיות צדיקים, להיות בנים נאמנים להשם ית' ששומר עלינו ואוהב אותנו ועושה איתנו ניסים ונפלאות בכל רגע ורגע… אבל יש אחד מלך זקן וכסיל שיש לו תפקיד אחד להחשיך מאיתנו את האור, להרחיק אותנו מדרך הישר, להעמיס עלינו עבודה ומטלות מהבוקר עד הערב כעצת פרעה (שמות ה' ט' ) "תִּכְבַּד הָעֲבֹדָה עַל־הָאֲנָשִׁים וְיַעֲשׂוּ־בָהּ וְאַל־יִשְׁעוּ בְּדִבְרֵי־שָֽׁקֶר׃" לתת לנו את כל התירוצים והסיבות למה לא להתחיל היום, למה ללמוד ברפיון, למה להמשיך לדחות הכל למחר.אבל אנחנו צריכים לשים לנגד עיננו את החשיבות העצומה שמוטלת עלינו, להיות ממשיכי נושאי לפיד האור והקדושה בעולם, מאלה שעומדים לימין הקב"ה, בנים נאמנים להשם יתברך! לכן כנאמר בנבואת יואל פרק ד' פסוק ט'-י'

קִרְאוּ־זֹאת בַּגּוֹיִ֔ם קַדְּשׁוּ מִלְחָמָה הָעִירוּ הַגִּבּוֹרִים יִגְּשׁוּ יַֽעֲלוּ כֹּל אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָֽה׃

כֹּתּוּ אִתֵּיכֶם לַֽחֲרָבוֹת וּמַזְמְרֹֽתֵיכֶם לִרְמָחִים הַֽחַלָּשׁ יֹאמַר גִּבּוֹר אָֽנִי׃

הגיע הזמן להיות רציניים. התורה לא תשתמר אם אנחנו לא נקבל על עצמינו לדעת אותה כראוי. לשנן את התורה ולהבין אתה כראוי, ולאט לאט לבנות נדבך אחר נדבך עד שנזכה שהתורה הקדושה תאיר בנו, נזכה להרחיב גבול הקדושה בעולם, נדע בעצמנו מה רצון השם יתברך, מה באמת טוב לנו ולנשמה לנו כדי שנזכה לחיות חיים מוארים בעולם הזה ונזכה לנחול חלק בעולם הבא שכולו טוב.

"אמר רב חסדא מאי דכתיב אוהב ה' שערי ציון מכל משכנות ישראל, אוהב ה' שערים המצויינים בהלכה יותר מבתי כנסיות ומבתי מדרשות, והיינו דאמר רבי חייא בר אמי משמיה דעולא מיום שחרב בית המקדש אין לו להקב"ה בעולמו אלא ד' אמות של הלכה בלבד…" (ברכות ח א)

היי צדיק/ה ! 

זיכוי הרבים כבר עשית היום?

שתפ/י אותנו עם החברים

כל הזכויות שלך 😉

קדושים תהיו - לתקן עולם במלכות שדי