היי צדיק ! אתה "חייב" לדעת את זה בעל פה....

אלו דברים חשובים, קצרים שהתועלת שלהם גדולה

עשר זכירות (הקצר) שחייב אדם לזכור בכל יום

שֵׁם יִחוּד קֻדְשָׁא בְרִיך הוּא וּשְׁכִינְתֵּה, הֲרֵינִי בָא לְקַיֵּם מִצְוַת עֶשֶׂר זְכִירוֹת שֶׁיֵּשׁ לִזְכּוֹר בְּכָל יוֹם, וְאֵלוּ הֵן:
יְצִיאַת מִצְרָיִם.
הַשַּׁבָּת.
הַמָּן.
מַעֲשֵׂה עֲמָלֵק הָרָשָׁע.
מַעֲמַד הַר סִינָי.
מַה שֶׁהִקְצִיפוּ אֲבוֹתֵינוּ לַקָּדוֹש בָּרוּך הוּא בַּמִּדְבָּר וּבִפְרָט בָעֵגֶל.
מַה שֶיָעֲצוּ בָלָק וּבִלְעָם לַעֲשׂוֹת לַאֲבוֹתֵינוּ לְמַעַן דַעַת צִדְקוֹת ה'.
מַעֲשֵׂה מִרְיָם הַנְּבִיאָה.
מִצְוַת וְזָכַרְתָּ אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ כִּי הוּא הַנּוֹתֵן לְךָ כֹּח לַעֲשׂוֹת חָיִל.
וּזְכִירַת יְרוּשָלַיִם, תִּבָּנֶה וְתִכּוֹנֵן בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ, אָמֵן.

לעשר הזכירות המרוחב

ביטול מחשבות והרהורים לא טובים

הריני מגלה דעתי ורצוני לפני הקדוש ברוך הוא בלב שלם ובנפש חפצה לבטל ביטול גמור ושלם כדין וכהלכה. כל מחשבה זרה פגומה ופסולה ואסורה. וכל מחשבה שיש בה כפרנות חס ושלום. וכל הרהור של יוהרא ושמץ גאווה ופניה שאינה טובה. וכל מין כעס וזעם והקפדה. אם יעלו בליבי ומוחי בכל עת ועת:
והריני מתנה עליהם שיהיו כולם בטלים ומבוטלים ביטול גמור מכל צד ופינה. לא שרירין ולא קיימין. ולא יהיו חלין כלל ועיקר. ויהיה כוח ואומץ וחוזק תנאי זה ומודעה וגילוי דעת זה שאני מתנה ומודיע ומגלה דעתי לפני הקדוש ברוך הוא ככוח ואומץ וחוזק דין התנאים ומודעות וגילוי דעת אשר הורו חכמים זכרונם לברכה בהלכות קנינים ומקח וממכר. וכמו דין התנאים ומודעות וביטול שבועות ונדרים שהורו חכמים זכרונם לברכה בהלכות שבועות ונדרים. ויהיה כוח ביטול זה קיים ומועיל על פי דין התורה הקדושה כדין ביטול החמץ קודם חג הפסח. ויהיה תנאי זה ומודעה וגילוי דעת זה אשר אני מתנה ומודיע ומגלה דעתי שרירין וברירין וקיימין בבית דין של מעלה ובבית דין של מטה ובישיבות כל הצדיקים זקנים ונביאים ואנשי כנסת הגדולה ותנאין ואמוראין וכל חכמי ישראל:



13 עיקרים של התורה הקדושה שצריך אדם לומר בכל יום ?

הרֵינִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה בִּשְׁלֹשָׁה עָשָׂר עִקָּרִים שֶׁל הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה:
(א) שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא נִמְצָא וּמַשְׁגִּיחַ,
(ב) וְהוּא אֶחָד, (ג) וְאֵין לוֹ גּוּף וְאֵין לוֹ דְּמוּת הַגּוּף,
(ד) וְהוּא קַדְמוֹן לְכָל קְדוּמִים, (ה) וְאֵין עֲבוֹדָה לְזוּלָתוֹ,
(ו) וְיוֹדֵעַ מַחְשְׁבוֹת בְּנֵי אָדָם, (ז) וְשֶהַנְּבוּאָה אֱמֶת,
(ח) וְשֶׁמֹּשֶׁה רַבֵּינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם הוּא אֲדוֹן לְכָל הַנְּבִיאִים,
(ט) וְשֶׁהַתּוֹרָה כֻלָּהּ נְתוּנָה מִן הַשָּׁמַיִם, (י) וְשֶׁלֹּא תִּשְׁתַּנֶּה בְּשׁוּם זְמַן חַס וְשָׁלוֹם,
(יא) וְשֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַעֲנִישׁ לָרְשָׁעִים וּמְשַׁלֵּם שָׂכָר טוֹב לַצַּדִּיקִים,                                                                   
(יב) וְשֶׁיָּבוֹא מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ, (יג) וְשֶׁהַמֵּתִים עֲתִידִים לִחְיוֹת,
 יֶהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבֹתֵינוּ שֶׁתָּכֹף יִצְרֵנוּ לַעֲבוֹדָתֶךָ כָּל יְמֵי חַיֵּינוּ תָּמִיד,
 אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן:

חובת הכוונת בקריאת שמע

”מובא בשם מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל זי”ע – חובה לכוין בפסוק הראשון של קריאת שמע ישראל את פירוש המילים. והכוונה ההכרחית לצאת ידי חובה, היא פירוש המילים בלבד. כלומר: שמע ישראל, שה’ הוא האלקים שלנו, הוא ה’ אחד. ומצוה לכוין בכל הכוונה שהבאנו כאן. וכך היא:
“שמע” – קבל והבן.

“ישראל” – ישראל.
“ה’ ” – אדון הכל היה הוה ויהיה.
“אלוקינו” – שהוא תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם.
“ה’ ” – אדון הכל היה הוה ויהיה.
“אחד” = א’ – ה’ הוא היחיד, ח’ – יחיד בשבעה רקיעים ובארץ, ד’ – מושל בארבע רוחות העולם.
כוונה זו אינה מסובכת כלל וככל שמתרגלים אליה היא נעשית בנקל.

שש מצוות תמידיות

 "שש מהן שחיובן תמידי לא יפסק מעל האדם אפילו רגע בכל ימיו, ואלו הן:
א) להאמין בשם.
ב) שלא להאמין זולתו.
ג) ליחדו.
ד) לאהבה אותו.
ה) ליראה אותו.
ו) שלא לתור אחר מחשבת הלב וראית העינים, סימנם "שש ערי מקלט תהיינה לכם".

סגולת רבי חיים מוולוז'ין

"ובאמת הוא עניין גדול וסגולה נפלאה להסיר ולבטל מעליו כל דינים ורצונות אחרים שלא יוכלו לשלוט בו, ולא יעשו בו רושם כלל, כשהאדם מקבל בלבו לאמר: הלא ה' הוא האלוקים האמיתי, ואין עוד מלבדו יתברך שום כוח בעולם וכל העולמות כלל, והכל מלא רק אחדותו הפשוט יתברך שמו, ומבטל בליבו ביטול גמור, ואינו משגיח כלל על שום כוח ורצון בעולם, ומשעבד ומדבק טוהר מחשבתו רק לאדון יחיד ברוך הוא – כן יספיק הוא יתברך בידו שממילא יתבטלו מעליו כל הכוחות והרצונות שבעולם, שלא יוכלו לפעול לו שום דבר כלל".

סגולה גדולה מהרמב"ן

רבי משה בן נחמן כתב שאמירתם מדי יום מועילה לשמירה ולנשיאת חן ולהצלחה. 
(שומר ישראל סימן ה)
 
יוֹמָם יְצַוֶּה אֲדֹנָי חַסְדּוֹ וּבַלַּיְלָה שִׁירֹה עִמִּי תְּפִלָּה לְאֵל חַיָּי (תהלים מב,ט)
וַאֲנִי תְפִלָּתִי לְךָ אֲדֹנָי עֵת רָצוֹן אֱלֹהִים בְּרָב חַסְדֶּךָ עֲנֵנִי בֶּאֱמֶת יִשְׁעֶךָ (תהלים סט,יד)
דָּרַשְׁתִּי אֶת אֲדֹנָי וְעָנָנִי וּמִכָּל מְגוּרוֹתַי הִצִּילָנִי (תהלים לד,ה)
הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי
(תהלים לא,ג)
אֱלֹהִים לְהַצִּילֵנִי אֲדֹנָי לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה (תהלים ע,ב)
וְאַתָּה אֱלֹהִים אֲדֹנָי עַשֵׂה אִתִּי לְמַעַן שְׁמֶךָ כִּי טוֹב חַסְדְּךָ הַצִּילֵנִי (תהלים קט,כא)
אַתָּה הָאֵל עֹשֵׂה פֶלֶא הוֹדַעְתָּ בָעַמִּים עֻזֶּךָ (תהלים עז,טו)
וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ (תהלים קו,ח)
הִנֵּה אֵל יְשׁוּעָתִי אֶבְטַח וְלֹא אֶפְחָד כִּי עָזִּי וְזִמְרָת יָהּ אֲדֹנָי וַיְהִי לִי לִישׁוּעָה (ישעיה יב,ב)
אֱלֹהִים אַל תִּרְחַק מִמֶּנִּי אֱלֹהַי לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה (תהלים עא,יב)

תפילת השב לרבנו יונה

תפילה נפלאה לתשובה שחיבר רבינו יונה
אָנָּא אֲדֹנָי, חָטָאתִי עָוִיתִי וּפָשַׁעְתִּי, וְכָזֹאת וְכָזֹאת עָשִׂיתִי מִיּוֹם הֱיוֹתִי עַל הָאֲדָמָה עַד הַיּוֹם הַזֶּה. וְעַתָּה נְשָׂאַנִי לִבִּי וְנָדְבָה אוֹתִי רוּחִי לָשׁוּב אֵלֶיךָ בָּאֱמֶת וּבְלֵב שָׁלֵם, בְּכָל לִבִּי וּמְאֹדִי וְנַפְשִׁי, לִהְיוֹת מוֹדֶה וְעוֹזֵב, וּלְהַשְׁלִיךְ מֵעָלַי כָּל פְּשָׁעַי, וְלַעֲשׂוֹת לִי לֵב חָדָשׁ וְרוּחַ חֲדָשָׁה וְלִהְיוֹת זָהִיר וְזָרִיז בְּיִרְאָתְךָ.
וְעַתָּה, אֲדֹנָי אֱלֹהַי, הַפּוֹתֵחַ יָד לַתְּשׁוּבָה וּמְסַיֵּעַ לְבָאִים לְטַהֵר, פְּתַח יָדְךָ וְקַבְּלֵנִי בִּתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה לְפָנֶיךָ, וְסַיְּעֵנִי לְהִתְחַזֵּק בְּיִרְאָתְךָ, וְעָזְרֵנִי נֶגֶד הַשָּׂטָן, הַנִּלְחָם בִּי בְּתַחְבּוּלוֹת וּמְבַקֵּשׁ נַפְשִׁי לַהֲמִיתֵנִי, לְבִלְתִּי יִמְשׁוֹל בִּי, וְתַרְחִיקֵהוּ מֵרְמַ"ח אֵבָרִים שֶׁבִּי וְתַשְׁלִיכֵהוּ בִּמְצוּלוֹת יָם, וְתִגְעַר בּוֹ לְבִלְתִּי יַעֲמֹד עַל יְמִינִי לְשִׂטְנִי. וְעָשִׂיתָ אֶת אֲשֶׁר אֵלֵךְ בְּחֻקֶּיךָ, וְהַסִירוֹתָ לֵב הָאֶבֶן מִקִּרְבִּי וְנָתַתָּ לִי לֵב בָּשָׂר.
אָנָּא, אֲדֹנָי אֱלֹהַי, שָׁמַע אֶל תְּפִלַּת עַבְדְּךָ וְאֶל תַּחֲנוּנָיו. קַבֵּל תְּשׁוּבָתִי וְאַל יְעַכֵּב שׁוּם חֵטְא וְעָוֹן אֶת תְּפִלָּתִי וּתְשׁוּבָתִי, וְיִהְיוּ לִפְנֵי כִּסֵּא כְבוֹדֶךָ מְלִיצֵי יֹשֶׁר לְהֵלִיץ בַּעֲדִי לְהַכְנִיס תְּפִלָּתִי לְפָנֶיךָ. וְאִם בַּחֲטָאַי הָרַבִּים וַעֲצוּמִים אֵין לִי מֵלִיץ יֹשֶׁר, חֲתֹר לִי אַתָּה מִתַּחַת כִּסֵּא כְבוֹדֶךָ וְקַבֵּל תְּשׁוּבָתִי, וְלֹא אָשׁוּב רֵיקָם לְפָנֶיךָ, כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה

מיהו צדיק

שאין אדם נקרא 'צדיק' אלא אם כן קיים בכל יום את הנרמז באותיות
'צדי"ק':
עניית צ' אמנים
, ד' קדושות
וי' קדישים,
ואמירת ק' ברכות,
שכל אלו
הם עיקרי ויסודות האמונה.
(רבנו בחיי, כד הקמח ערך ברכה; רבי חיים ויטאל בהקדמה
ל'עץ חיים')

המתקת הדינים

אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה, שֶׁזֶּה הַצַּעַר וְהַיִּסּוּרִים שֶׁבָּא לִי הוּא בְּהַשְׁגָּחָה פְּרָטִית מֵעִם ה', וְהִנְנִי מְקַבֵּל עָלַי בְּאַהֲבָה, וְכָל זֶה בָּא לִי מְסִבּוֹת עֲוֹנוֹתַי הָרַבִּים, וְצַדִּיק אַתָּה ה' עַל כָּל הַבָּא עָלַי כִּי אֱמֶת עָשִׂיתָ וַאֲנִי הִרְשַׁעְתִּי. וִיהִי רָצוֹן שֶׁיִּהְיוּ אֵלּוּ הַיִּסּוּרִים לְכַפָּרָה עַל עֲוֹנוֹתַי הָרַבִּים (ואם בעת רצון יאמר גם כן: וּלְהָקֵל בְּזֶה צַעַר שְׁכִנַּת עוּזֵינוּ כִּבְיָכוֹל וְצַעֲרָן שֶׁל יִשְׂרָאֵל). וְהִנֵּה מִצַּד הַדִּין הָיִיתִי צָרִיךְ לְפָרֵט וְלָשׁוּב וּלְהִתְוַדּוֹת עַל הַחֵטְא וְהָעָוֹן שֶׁבְּסִבָּתָם בָּא לִי אֵלּוּ הַיִּסּוּרִים, אֲבָל גָּלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ שֶׁאֵין אִתִּי יוֹדֵעַ עַד מָה. לָכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ אָבִי שֶׁבַּשָּׁמַיִם, שֶׁתִּמְחוֹק וּתְשָׁרֵשׁ הַחֵטְא וְעָוֹן וּפֶשַׁע שֶׁגָּרְמוּ לִי אֵלּוּ הַיִּסּוּרִים, וְיֻמְתְּקוּ כָּל הַדִּינִים מֵעָלַי וּמֵעַל כָּל יִשְׂרָאֵל, וְיִתְהַפְּכוּ כָּל הַצֵּרוּפִים לְטוֹבָה, וְיִמְשֹׁךְ חֲסָדִים טוֹבִים וּמְגוּלִים לָנוּ וּלְכָל בֵּית יִשְׂרָאֵל עַד עוֹלָם. אָמֵן.
"ואם יאמר זה הנוסח, אז נמתקים ממנו בעזרת ה' כל הדינים, ויתהפכו כל הצירופים לטובה, ויהיו הייסורים כפרה לכל עוונותיו, בפרט אם ירגיל עצמו לומר זאת גם על כל דבר קטן, אז אין שיעור לגודל נחת רוח שיגרום לקב"ה בזה, ושמחה בכל העולמות, כי דרכו של הקב"ה לנסות את האדם באמונתו, ואם מתחזק באמונת ה', אז גם אם נגזרה עליו גזרה ח"ו, נמתק הדין מעליו."
("שומר אמונים" מאמר השגחה פרטית, פרק י"ד)

ברכת מעין שלש

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה, אֱלֹהֵֽינוּ מֶֽלֶךְ הָעוֹלָם
אם אכל מזונות יאמר עַל הַמִּחְיָה וְעַל הַכַּלְכָּלָה
אם שתה יין יאמר (וְ)עַל הַגֶּֽפֶן וְעַל פְּרִי הַגֶּֽפֶן
אם אכל פרות משבעת המינים יאמר (וְ)עַל הָעֵץ וְעַל פְּרִי הָעֵץ וְעַל תְּנוּבַת הַשָּׂדֶה,
וְעַל אֶֽרֶץ חֶמְדָּה טוֹבָה וּרְחָבָה, שֶׁרָצִֽיתָ וְהִנְחַֽלְתָּ לַאֲבוֹתֵֽינוּ, לֶאֱכֹל מִפִּרְיָהּ  וְלִשְׂבֹּֽעַ מִטּוּבָהּ.
רַחֵם יְהֹוָה אֱלֹהֵֽינוּ עָלֵֽינוּ וְעַל יִשְׂרָאֵל עַמָּךְ, וְעַל יְרוּשָׁלַֽיִם עִירָךְ, וְעַל הַר צִיּוֹן מִשְׁכַּן כְּבוֹדָךְ, וְעַל מִזְבָּחָךְ וְעַל הֵיכָלָךְ. וּבְנֵה יְרוּשָׁלַֽיִם עִיר הַקֹּֽדֶשׁ בִּמְהֵרָה בְיָמֵֽינוּ, וְהַעֲלֵֽנוּ לְתוֹכָהּ, וְשַׂמְּחֵֽנוּ בְּבִנְיָנָהּ, וּנְבָֽרְכָֽךְ עָלֶֽיהָ בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה:
בשבת וּרְצֵה וְהַחֲלִיצֵֽנוּ בְּיוֹם הַשַּׁבָּת הַזֶּה.
בראש־חודש וְזָכְרֵֽנוּ לְטוֹבָה בְּיוֹם רֹאשׁ חֹֽדֶשׁ הַזֶּה.
בראש־השנה וְזָכְרֵֽנוּ לְטוֹבָה בְּיוֹם הַזִּכָּרוֹן הַזֶּה.
בפסח וְשַׂמְּחֵֽנוּ בְּיוֹם חַג הַמַּצּוֹת הַזֶּה, בְּיוֹם
ביום טוב: טוֹב מִקְרָא קֹדֶשׁ הַזֶּה.
בשבועות וְשַׂמְּחֵֽנוּ בְּיוֹם חַג הַשָּׁבוּעוֹת הַזֶּה בְּיוֹם טוֹב מִקְרָא קֹֽדֶשׁ הַזֶּה.
בסוכות וְשַׂמְּחֵֽנוּ בְּיוֹם הַסֻּכּוֹת הַזֶּה, בְּיוֹם
ביום טוב: טוֹב מִקְרָא קֹֽדֶשׁ הַזֶּה.
בשמיני עצרת וְשַׂמְּחֵֽנוּ בְּיוֹם שְׁמִינִי חַג עֲצֶֽרֶת הַזֶּה בְּיוֹם טוֹב מִקְרָא קֹֽדֶשׁ הַזֶּה. כִּי אַתָּה טוֹב וּמֵטִיב לַכֹּל, וְנוֹדֶה לְךָ עַל הָאָֽרֶץ
מזונות וְעַל הַמִּחְיָה וְעַל הַכַּלְכָּלָה
של ארץ ישראל וְעַל מִחְיָתָהּ וְעַל כַּלְכָּלָתָהּ יין וְעַל פְּרִי הַגֶּֽפֶן
של ארץ ישראל וְעַל פְּרִי גַפְנָהּ פירות וְעַל הַפֵּרוֹת
של ארץ ישראל וְעַל פֵּרוֹתֶֽיהָ
בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה, עַל הָאָֽרֶץ וְעַל
מזונות הַמִּחְיָה וְעַל הַכַּלְכָּלָה: של ארץ ישראל מִחְיָתָהּ וְעַל כַּלְכָּלָתָהּ:
יין פְּרִי הַגֶּֽפֶן: של ארץ ישראל פְּרִי גַפְנָהּ:
פירות הַפֵּרוֹת: של ארץ ישראל פֵּרוֹתֶֽיהָ:

תפילת אור החיים על השכינה הקדושה

יְהִי רָצון מִלְפָנֶיךָ אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ אֱלֹהֵינוּ יְדִידוּת אוֹר נַפְשֵׁינוּ רוּחֵינוּ וְנִשְמָתֵינוּ,
לְמַעַן בְּרִיתְךָ אֲשֶר כָּרַתָּ לִשְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה מִידוֹת שֶאֵינָן חוֹזְרוֹת רֵיקָם מִלְפָנֶיךָ
זְכוֹר אַהֲבָתֵינוּ וְחִיבָּתֵינוּ וְהָשֵׁב שְׁכִינָתְךָ לְבֵית קָדְשֵׁינוּ וְתַחֲזוֹר לְהִשְׁתַּעֲשֵׁעַ בָּנוּ כִּימֵי קֶדֶם
כִּי קָשָׁה פְּרִידָתְךָ מִמֶנוּ כִּפְרִידַת נַפְשֵׁינוּ מִגוּפֵינוּ, הָמוּ מֵעֵינוּ וְכָלְתָה נַפְשֵׁינוּ
אֶל גְאוּלַת שְׁכִינָתְךָ וְאֶל מְעוֹן קָדְשֶׁךָ וְלִרְצוֹנְך ה' נִכְסַפְנוּ.
הִנְנוּ מִתְחַנְנִים וּבוֹכִים לְפָנֶיךָ ה' אָב הָרַחֲמָן
עַל גָלוּת הַשְׁכִינָה הוֹשִׁיעָה ה' שְׁכִינָתְךָ וְדַבֵּק נַפְשֵׁינוּ
בְּאַהֲבָתְךָ הַנְעִימָה וְהָעַרֵיבָה עַל נַפְשֵׁינוּ רוּחֵינוּ וְנִשְׁמָתֵינוּ וְייֵעוֹל מַלְכֵּנוּ בְּהֵיכְלֵיה.

תפילת מט"ט שרא רבא - על גלות וצער השכינה

מלכא עילאה, בסימו דנהורין חדוותא דכולא, הא עבדך מחכאן לימינך, אל תמנע מנייהו. הא אנן מצפיין לנהורא די נהיר בזמנא דתתדבק באיילתך דביקותא דלא לאתפרשא.
מלכא קדישא, עד אן תהא איילתך מצטערא בשלהובין דגלותא ועמך קדישא דברירת לך ואינון דבקין בך ולא מתפרשאן וסבלן עלך כמה מיתות גזירות ושמדות, ען אן יתיהבון בידא דעבדין דמרדין בך?
אתער אתער מלכא קדישא דגין תלת קיומי עלמין, ואי לא תעביד בגינייהו עבד בגין רחימותא דשכינתך דאנת רחים לך כנפשך ולא תשבוק לה.
אלהא דאלהין, אלהא דאברהם, אלהא דיצחק, אלהא דיעקב קום בתוקפך ופרוק לנו!
רבון עלמין, הקם שכינתא!
עבדש לה בניינא דלעלם, אעטר לה בעטרין נהירין דלא אתעטרת מיומא דאיתבריאו עלמין, אדבק לה בגרמך דביקותא דלא לאתפרשא, וינדעון בכולהו עלמיןדאנת איהו בלחודך ולית בר מינך.
בריך שמך לעולם ולעלמי עלמין!

ברכת אשר יצר

אם הטיל מים או עשה צרכיו יברך תוך חצי שעה (בא"ח ויצא הי"ב)
בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָֹה, אֱלֹהֵֽינוּ מֶֽלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה, וּבָרָא בוֹ נְקָבִים נְקָבִים, חֲלוּלִים חֲלוּלִים, גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבוֹדֶךָ, שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם, אוֹ אִם יִפָּתֵח אֶחָד מֵהֶם, אֵי אֶפְשָׁר לְהִתְקַיֵּם אַפִלּוּ שָׁעָה אֶחָת. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה, רוֹפֵא כָל־בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂוֹת:

היי צדיק/ה ! 

זיכוי הרבים כבר עשית היום?

שתפ/י אותנו עם החברים

כל הזכויות שלך 😉

קדושים תהיו - לתקן עולם במלכות שדי