י״א בניסן תשפ״ד – 18/04/2024

תפילה לכלה ביום חופתה


"אֱלֹהִים מוֹשִׁיב יְחִידִים בַּיְתָה", "וַיּאמֶר אֱלֹהִים נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ", "וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אתוֹ", "וַיִּבֶן ה' אלקים אֶת-הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם לְאִשָּׁה וַיְבִאֶהָ אֶל-הָאָדָם", "וַיְבָרֶךְ אתָם אֱלֹהִים וַיּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ".
אתה הוא ה' אלהים האל הגדול הגיבור והנורא, אתה עשית את השמים ואת הארץ, אתה הוא יוצר האדם ונפחת בו רוח ונשמה ובראת איש ואשה ורשמת בהם שמך הקדוש, יו"ד באיש וה"א באשה, למען דעת ולמד אותם: זכו – שכינה שרויה ביניהם. לכן אני האשה הניצבת לפניך היום ה' האלקים, מוכנת ומזומנת בקדושה ובטהרה כדת משה וישראל עבדך, ליכנס לחופה עם החתן בעלי. הנני מפלת תפילה ותחנונים לפני כסא כבודך בעת ובעונה הזאת שאתה מוחל לי ולבעלי על כל עוונותינו וחטאתנו ואשמותינו, ככתוב: "מָצָא אִשָּׁה מָצָא טוֹב וַיָּפֶק רָצוֹן מה"', ועוונותינו מתפקקין על ידי תשובה ומעשים טובים וחופה.
יהי רצון מלפניך שתשרה שכינתך ביני ובין בעלי ותייחד עלינו שמך הקדוש יו"ד, ה"א, ותכניס בלבנו רוח טהרה וקדושה ותרחיק ממנו כל מחשבות והרהורים רעים, ותיתן לנו נפש זכה וברה ביני ובין בעלי, ולא ניתן עינינו בשום אדם בעולם, כי אם עיני בבעלי ועיני בעלי בי, ויהיה בעיני כאילו אין אדם טוב ויפה ובעל חן בעולם כמו בעלי, כדבר שנאמר: "שִׁמְעִי-בַת וּרְאִי וְהַטִּי אָזְנֵךְ וְשִׁכְחִי עַמֵּךְ וּבֵית אָבִיךְ", ונאמר: "כִּי-הוּא אֲדנַיִךְ וְהִשְׁתַּחֲוִי-לוֹ" וכן אהיה בעיני בעלי כאילו אין אשה יפה ובעלת חן והגונה בעולם כמותי ויהיו כל מחשבותיו בי ולא בשום בריה אחרת בעולם, כדבר שנאמר: "יָפְיָפִיתָ מִבְּנֵי אָדָם הוּצַק חֵן בְּשִׂפְתוֹתֶיךָ" ונאמר: "וְיִתְאָו הַמֶּלֶךְ יָפְיֵךְ" ונאמר: "עַל-כֵּן יַעֲזָב-אִישׁ אֶת-אָבִיו וְאֶת-אִמּוֹ וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ".
ויהי רצון מלפניך ה' האלוקים שיהיה זיווגנו עולה יפה זיווג הגון של אהבה ואחוה שלום ורעות, זיווג כשר כדת משה וכדת יהודית, זיווג של יראת שמים ויראת חטא, זיווג של בנים הגונים, צדיקים ותמימים וישרים, זיווג של זרע של קיימא, זיווג של ברכה כדבר שנאמר: "ה' זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ, יְבָרֵךְ אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל", זיווג שיקויים בי: "אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ". זיווג שיהיה שמח בי יותר מכל הטובות שיש לו בעולם, כדבר שנאמר: "בַּיִת וָהוֹן נַחֲלַת אָבוֹת ומה' אִשָּׁה מַשְׂכָּלֶת". זיווג שלא יהיה בינו וביני לעולם, לא כעס ולא רוגז, לא קנאה ולא תחרות, אלא אהבה אחוה שלום ורעות וענוה ורוח נמוכה וסבלנות, זיווג של אהבת צדקה וגמילות חסדים ועשיית טובה לבריות, זיווג של זרע של קיימא בריא וטוב שלא יהיה בו ולא בשום אחד מאבריו לא נזק ולא חסרון, לא פגע ולא נגע, לא מחלה ולא מַדְוֵה, לא כאב ולא צער, לא רפיון ולא כשלון, ולא יחסר טוב כל ימי חייו, זיווג שתמשיך עלינו בנשמתנו, ברוחנו ובנפשנו וגופנו קדושה וטהרה במחשבה, בדיבור ובמעשה כיהודים כשרים, זיווג כשר על דין ישראל קדושים, זיווג של הצלחה וברכה, "בִּרְכת שָׁמַיִם מֵעָל בִּרְכת תְּהוֹם רבֶצֶת תָּחַת. בִּרְכת שָׁדַיִם וָרָחַם", זיווג של זרע קדוש וטהור טוב ויפה מתוקן ומקובל.
ובכן, יהי רצון מלפניך ה' אלוקים שתטהרנו ותקדשנו בקדושתך ותשפיע עלינו רוח טהרה וקדושה מאתך ותתרצה בנו ובמעשנו ותזכנו לעשות רצונך תמיד כל ימי חיינו ותברך אותנו מברכותיך כי הוא מקור הברכות ברוך ומבורך תמיד, "יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי-פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגאֲלִי". "בָּרוּךְ ה' לְעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן".

תפלה לכלה ביום החופה

מספר חופת חתנים. (טהרת המשפחה)
אלוהים מושיב יחידים ביתה. ויאמר אלוהים נעשה אדם בצלמנו כדמותנו. ויברא אלוהים את האדם בצלמו בצלם אלוהים ברא אותו. ויבן יהוה אלוהים את הצלע אשר לקח מן האדם לאשה, ויבאה אל האדם. ויברך אתם אלהים, ויאמר להם אלוהים פרו ורבו ומלאו את הארץ
אתה הוא יהוה האלוהים, האל הגדול הגבור והנורא. אתה עשית את השמים ואת הארץ. אתה הוא יוצר האדם ונפחת בו רוח ונשמה, ובראת איש ואישה, ורשמתה בהם שמך הקדוש יו"ד באיש וה"ה באשה, למען דעת וללמד אותם לאמר זכו שכינה ביניהם. לכן אני האשה הנצבת לפניך היום, יהוה האלוהים, אלוהים קדושים, המוכנת ומזמנת בקדשה ובטהרה כדת משה וישראל עבדיך לכנס לחפה עם החתן בעלי, הנני מפלת תפלה ותחנונים לפני כסא כבודך בעת ובעונה הזאת שאתה מוחל לי ולבעלי על כל עונותינו וחטאתינו ואשמותינו, ככתוב: מצא אשה מצא טוב ויפק רצון מיהוה, ועונותינו מתפקקין על יד תשובה ומעשים טובים וחפה יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך, יהוה צורי וגאלי.

תפילה לאם הכלה
ריבון כל העולמים, היום הזה הוא ראש לכל שמחתנו מכל ימי חיינו, כי זכינו להוליך ביום זה את בִּתנו אל חופתה עם החתן אשר יעדת לה לפני צאתה לאוויר העולם. על כן באתי לחננך בדמעות חמות ובלב נשבר, אב הרחמים, שתשלח ברכתך ממרום על הזיווג של החתן והכלה הנכנסים היום בברית הנישואין, להיות איש ואישה ושלח מלאכיך הטובים ללוותם אל החופה, ופתח לפני ביתי את שערי החן והחסד מלפני בעלה כאשר עשית לאסתר המלכה, ושתמצא מרגוע בבית בעלה, חיים שקטים ושלווים, ושלא תהיינה ביניהם שום קטטה ושנאה, ושיהיה זיווגם זיווג של קיימא, שלא יפרדו זה מזה. אב רחום, תן לילדנו פרנסה מידך המלאה והרחבה, שלא יצטרכו למתנת בשר ודם, ויתפרנסו בכבוד ובברכה והצלחה, ושלא תשלוט בהם עין רעה, ושנזכה אני ובעלי להרבה נחת, ותמלא כל משאלות לבנו עליהם לטובה, ושילכו לחופה בשעה טובה ומוצלחת, "יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי-פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגאֲלִי"

מאמרים נוספים

נושאים שונים

תפילות

היי צדיק/ה ! 

זיכוי הרבים כבר עשית היום?

שתפ/י אותנו עם החברים

כל הזכויות שלך 😉

קדושים תהיו - לתקן עולם במלכות שדי